Przystań edukacyjna

Odkryj potencjał swojego dziecka w Przystani Edukacyjnej

Zajęcia indywidualne

Indywidualne zajęcia w Przystani Edukacyjnej to wyjątkowe chwile, w których każde dziecko staje się głównym bohaterem swojej edukacyjnej podróży. Dostosowane do osobistych potrzeb, tempo i styl nauki, te sesje są skrojone na miarę, umożliwiając dzieciom osiągnięcie pełnego potencjału w ciepłej, wspierającej atmosferze. Na tych zajęciach odkrywamy i pielęgnujemy nieograniczone możliwości każdego dziecka, koncentrując się na jego mocnych stronach i delikatnie pokonując wyzwania. Nasi doświadczeni terapeuci i pedagodzy są troskliwymi przewodnikami, których indywidualne podejście pozwala na stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której dziecko czuje się rozumiane, akceptowane i gotowe do eksploracji własnych możliwości. Szanujemy indywidualność każdego dziecka, dostosowując tempo i metody do jego unikalnego rytmu, co daje przestrzeń na prawdziwe zrozumienie i przyswojenie nowej wiedzy. Bezcenna jest możliwość skoncentrowanej uwagi, którą dziecko otrzymuje od terapeuty, co pozwala na głębokie zrozumienie potrzeb i uczuć malucha oraz natychmiastowe dostosowanie strategii nauki i terapii. Uczymy także, jak budować mosty między myślami a słowami, emocjami a ich wyrażaniem, co jest nieocenionym narzędziem na całe życie. Każdy sukces i każda nowo zdobyta umiejętność są dla nas powodem do świętowania, dodając dziecku skrzydeł. Przystań Edukacyjna to miejsce, gdzie każde dziecko może się poczuć jak w domu, rozwijając swoje talenty i umiejętności w atmosferze pełnej ciepła, zrozumienia i akceptacji. Zapraszamy do przyłączenia się do naszej wspólnoty, gdzie rozwój indywidualny idzie w parze z radością z nauki i odkrywania.

Bilateralna Integracja: Diagnoza

Diagnoza Bilateralnej Integracji to kluczowy pierwszy krok w podróży każdego dziecka ku pełniejszemu rozwojowi i większej harmonii w ruchach, podczas której w ciągu 90-minutowej sesji, zespół specjalistów dokładnie ocenia zdolności motoryczne i koordynacyjne dziecka, aby stworzyć spersonalizowany program terapii dopasowany do jego indywidualnych potrzeb. W oparciu o dokładne obserwacje, program ten wspiera rozwój płynniejszego i bardziej zintegrowanego ruchu, poprzez stymulowanie obu półkul mózgu do lepszej współpracy, co przyczynia się do poprawy koordynacji, precyzji ruchów oraz równowagi, mając pozytywny wpływ na naukę, pisanie i aktywności fizyczne dziecka, wszystko to w atmosferze pełnej zrozumienia, wsparcia i akceptacji oferowanej przez Przystań Edukacyjną.

Najczęściej Zadawane Pytania:

Czy diagnoza jest stresująca dla dziecka?

Staramy się, aby było to jak najbardziej przyjazne doświadczenie. Nasze metody pracy i atmosfera w Przystani są zaprojektowane tak, by każde dziecko czuło się swobodnie i bezpiecznie.

Co dzieje się po diagnozie?

Omawiamy wyniki i zaproponujemy indywidualnie dopasowany plan działań, który będzie wspierał rozwój Twojego dziecka w najbardziej optymalny sposób.

Czy rodzice mogą uczestniczyć w diagnozie?

Tak, zachęcamy do bycia obecnym i aktywnym uczestnikiem całego procesu. Wasza obecność może być dużym wsparciem dla dziecka.

Jak przygotować się do diagnozy?

Najważniejsze jest, aby dziecko czuło się komfortowo. Zachęcamy do zabrania ulubionej zabawki lub przedmiotu, który może pomóc maluchowi poczuć się bezpieczniej.

Jakie korzyści płyną z przeprowadzenia diagnozy?

Diagnoza pozwala nam zrozumieć indywidualne potrzeby Twojego dziecka i jest fundamentem do stworzenia skutecznego planu terapeutycznego, który wspiera jego rozwój.

Co sprawia, że Diagnoza Bilateralnej Integracji jest tak wyjątkowa?

  • Atmosfera Zrozumienia: Prowadzimy diagnozę w atmosferze pełnej wsparcia i zrozumienia, gdzie każde dziecko jest traktowane z największą troską. Rozumiemy, że każdy maluch jest wyjątkowy, dlatego poświęcamy czas, by poznać jego indywidualne potrzeby.
  • Bezpieczne Środowisko: Zapewniamy bezpieczną i ciepłą atmosferę, która zachęca dzieci do pokazania swoich naturalnych zachowań i umiejętności. Chcemy, aby zarówno maluchy, jak i ich rodzice czuli się tutaj jak w domu.
  • Profesjonalizm i Przystępność: Nasz zespół specjalistów łączy wysokie kompetencje z umiejętnością przekazywania informacji w przystępny sposób. Wszelkie wątpliwości i pytania wyjaśniamy jasno i zrozumiale, aby każdy rodzic mógł czuć się pewnie i komfortowo.
  • Edukacja i Wsparcie: Podczas diagnozy stawiamy na edukację i otwarty dialog. Pomagamy zrozumieć, na czym polega bilateralna integracja i jak ważna jest dla rozwoju dziecka. Wspólnie omawiamy najlepsze ścieżki wsparcia, które możemy zaoferować.

Bilateralna Integracja: Zestaw ćwiczeń do pracy w domu

W Przystani Edukacyjnej zdajemy sobie sprawę z ogromnej roli, jaką odgrywa codzienna, systematyczna praca nad rozwojem w domowym zaciszu. Dlatego z myślą o Tobie i Twoim dziecku stworzyliśmy specjalnie zaprojektowany 6 – 8 tygodniowy program ćwiczeń. Ten spersonalizowany zestaw ma na celu nie tylko wspieranie rozwoju Twojego dziecka, ale również zachęca do wspólnej, rodzinnej aktywności. Program jest zaplanowany tak, by promować budowanie silnych więzi rodzinnych oraz tworzenie pozytywnych wspomnień, które będą cenne zarówno dla Ciebie, jak i Twojego dziecka. Dzięki różnorodności ćwiczeń, które zostały opracowane przez naszych ekspertów, każda rodzina może dostosować program do swoich indywidualnych potrzeb i możliwości. Ponadto, regularne wspólne sesje są wspaniałą okazją do obserwowania postępów dziecka, co motywuje do dalszej pracy i świętowania osiągnięć na każdym etapie rozwoju.

Najczęściej Zadawane Pytania:

Co robić, gdy dziecko nie chce współpracować?

Skup się na zabawie i pozytywnym wzmocnieniu. Każda chwila spędzona razem jest okazją do nauki, nawet jeśli nie zawsze idzie zgodnie z planem.

Jak znaleźć czas na codzienne ćwiczenia?

Pomysłowość i elastyczność to klucz. Ćwiczenia można wpleść w codzienne aktywności, takie jak czas spędzony razem po kolacji lub krótkie sesje rano przed szkołą.

Jak śledzić postępy?

Zachęcamy do prowadzenia prostego dziennika, gdzie będziesz notować obserwacje i małe sukcesy. To nie tylko sposób na monitorowanie postępów, ale też na celebrowanie każdego kroku naprzód.

Czy potrzebuję specjalnych materiałów?

Większość ćwiczeń zaprojektowana jest tak, by korzystać z rzeczy, które masz w domu. W razie potrzeby, podpowiemy, jakie proste przedmioty mogą się przydać.

Co zawiera program?

  • Spersonalizowane Ćwiczenia: Oparte na indywidualnych potrzebach Twojego dziecka, dostosowane do jego wieku, zainteresowań i poziomu rozwoju.
  • Łatwe do Wprowadzenia: Proste i zabawne aktywności, które nie wymagają specjalistycznego sprzętu, a można je łatwo zintegrować z codzienną rutyną.
  • Wsparcie i Poradnictwo: Jasne instrukcje oraz wskazówki, jak efektywnie prowadzić ćwiczenia, wraz z pomysłami na to, jak motywować i zachęcać dziecko do wspólnej zabawy i nauki.

Bilateralna Integracja: Wizyta Kontrolna (przy realizacji zestawu ćwiczeń w domu)

W Przystani Edukacyjnej zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest regularne monitorowanie postępów dziecka, szczególnie gdy angażuje się w codzienne ćwiczenia w domu. Dlatego oferujemy 45-minutowe wizyty kontrolne, które są nieodłącznym elementem naszego programu wsparcia. Te spotkania mają na celu ocenę postępów, dostosowanie planu ćwiczeń i zapewnienie dodatkowego wsparcia zarówno dla dziecka, jak i rodzica. Podczas tych sesji specjaliści mogą na bieżąco modyfikować ćwiczenia, aby lepiej odpowiadały one na zmieniające się potrzeby dziecka, co jest kluczowe dla efektywności całego programu. Ponadto, regularne spotkania pozwalają rodzicom zdobyć cenne wskazówki i umiejętności potrzebne do skutecznego wspierania swojego dziecka w domowym środowisku, co przyczynia się do budowania jeszcze silniejszej więzi między nimi.

Najczęściej Zadawane Pytania:

Czy wizyta kontrolna jest konieczna?

Tak, jest to kluczowy element programu, pozwalający na maksymalizację efektywności ćwiczeń i zapewnienie, że dziecko rozwija się w najlepszy możliwy sposób.

Jak często odbywają się wizyty kontrolne?

Zazwyczaj rekomendujemy spotkania kontrolne co 6-8 tygodni, ale częstotliwość może być dostosowana indywidualnie.

Co zrobić, jeśli między wizytami zauważymy jakieś problemy?

Zachęcamy do kontaktu z nami w każdej chwili. Nasz zespół jest tutaj, aby wspierać Was na każdym etapie programu.

Jak przygotować się do wizyty kontrolnej?

Czy potrzebuję specjalnych materiałów?

Warto zebrać i przemyśleć wszelkie spostrzeżenia dotyczące pracy z dzieckiem w domu, jak również przygotować listę pytań lub wątpliwości, które chcielibyście omówić.

Co dzieje się podczas wizyty kontrolnej?

  • Ocena Postępów: Specjalista przeprowadza ocenę, jak dziecko radzi sobie z wyznaczonymi ćwiczeniami, zwracając uwagę na rozwój umiejętności i ewentualne trudności.
  • Dostosowanie Ćwiczeń: Na podstawie obserwacji, plan ćwiczeń może być dostosowany, aby lepiej odpowiadać na potrzeby i możliwości dziecka.
  • Wsparcie dla Rodziców: To także czas na zadawanie pytań, wyrażanie obaw oraz otrzymywanie wskazówek, jak jeszcze skuteczniej wspierać dziecko w domu.
  • Motywacja i Pozytywne Wzmocnienie: Spotkanie jest również okazją do pochwalenia dziecka za jego starania i postępy, co jest niezwykle ważne dla budowania jego motywacji i samooceny.

Bilateralna Integracja: Aktywny Przedszkolak

Przystań Edukacyjna serdecznie zaprasza na indywidualne zajęcia z terapeutą, skoncentrowane na programie Bilateralnej Integracji. Trwające 45 minut sesje, zaprojektowane specjalnie dla Twojego dziecka, mają na celu wspieranie harmonijnego rozwoju jego zdolności ruchowych, koncentracji i umiejętności uczenia się. Poprzez skupienie się na koordynacji ruchowej i współpracy obu półkul mózgowych, stwarzamy fundamenty dla lepszego przyswajania wiedzy i płynniejszego wykonywania codziennych czynności. Dzięki tym specjalistycznym sesjom, Twoje dziecko będzie mogło lepiej radzić sobie w przedszkolu, w szkole i podczas innych aktywności, ponieważ lepsza integracja ruchowa bezpośrednio przekłada się na efektywniejsze procesy poznawcze. To kompleksowe podejście nie tylko poprawia ogólne funkcjonowanie, ale również buduje pewność siebie i zdolności adaptacyjne, które są kluczowe dla zdrowego rozwoju dziecka.

Najczęściej Zadawane Pytania:

Dla kogo przeznaczone są zajęcia z Bilateralnej Integracji?

Dla dzieci, które mogą napotykać trudności w nauce, mają problemy z koncentracją, z koordynacją wzrokowo – ruchową, mają niewykształconą w pełni lateralizację, a także dla tych, które chcą usprawnić swoje zdolności motoryczne.

Jak mogę umówić moje dziecko na zajęcia?

Zapraszamy do kontaktu z nami przez stronę internetową lub telefonicznie. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i umówimy wizytę wstępną.

Czy rodzice mogą być obecni podczas zajęć?

Zachęcamy do obecności na zajęciach, szczególnie w przypadku młodszych dzieci. Wasze wsparcie jest nieocenione!

Jakie korzyści płyną z udziału w zajęciach?

Regularne uczestnictwo w zajęciach pomaga w poprawie koncentracji, koordynacji, a także wpływa pozytywnie na procesy uczenia się i codzienne funkcjonowanie dziecka.

Co czeka Twoje dziecko podczas zajęć?

  • Spersonalizowany Program: Każde dziecko jest inne, dlatego po dokładnej diagnozie, terapeuta przygotowuje indywidualnie dostosowany program ćwiczeń, który odpowiada na specyficzne potrzeby i możliwości malucha.
  • Zabawa i Nauka: Zajęcia prowadzone są w formie zabaw, które angażują dziecko i jednocześnie skutecznie wspierają jego rozwój. Uczymy przez zabawę, co sprawia, że każde spotkanie to nowa przygoda.
  • Wsparcie i Rozwój Umiejętności: Pod okiem doświadczonego terapeuty, dziecko pracuje nad poprawą koordynacji dwustronnej, równowagi, percepcji wzrokowo-ruchowej oraz integracji sensorycznej. To wszystko przekłada się na lepsze wyniki w nauce i codziennym funkcjonowaniu.
  • Ciepła i Bezpieczna Atmosfera: Zajęcia odbywają się w przyjaznej i bezpiecznej przestrzeni, która sprzyja nauce i rozwojowi. Dbamy o to, aby każde dziecko czuło się tutaj akceptowane i zrozumiane.

Zajęcia Ruchowe oparte na Programie Bilateralnej Integracji

Zajęcia Ruchowe Oparte na Programie Bilateralnej Integracji w Przystani Edukacyjnej to indywidualne sesje, trwające 45 minut, odbywające się raz w tygodniu, dedykowane dziecku, by wspierać jego rozwój poprzez usprawnienie współpracy obu półkul mózgowych. Program ten, oparty na zestawie specjalnych ćwiczeń ruchowych, ma na celu nie tylko poprawę motoryki, ale również wpływa pozytywnie na procesy poznawcze, takie jak koncentracja, czytanie, pisanie oraz umiejętności matematyczne. Dzięki regularnym sesjom dziecko może lepiej adaptować się do wymagań edukacyjnych i codziennych zadań, co prowadzi do zwiększenia jego pewności siebie i samodzielności. To holistyczny podejście do rozwoju motorycznego i kognitywnego jest kluczem do wsparcia dziecka w pełnym wykorzystaniu jego potencjału.

Najczęściej Zadawane Pytania:

Dla kogo przeznaczone są zajęcia ruchowe oparte na programie bilateralnej integracji?

Dla dzieci, które napotykają trudności w koordynacji ruchowej, mają problemy z nauką, takie jak dysleksja, dysgrafia czy dyskalkulia, oraz dla wszystkich, którzy chcą usprawnić swoje zdolności motoryczne i poznawcze.

Jakie korzyści niesie udział w programie?

Regularne uczestnictwo w zajęciach poprawia koordynację ruchową, zdolność koncentracji, umiejętności czytania i pisania, a także ogólną sprawność fizyczną.

Jak mogę zapisać moje dziecko na zajęcia?

Zapraszamy do kontaktu z nami przez stronę internetową lub telefonicznie, gdzie uzyskasz więcej informacji i możemy umówić się na wstępną konsultację.

Czy program jest elastyczny?

Tak, program jest dostosowywany do bieżących potrzeb i postępów dziecka, zapewniając elastyczność i możliwość dostosowania do indywidualnych wymagań.

Co wyróżnia Zajęcia Ruchowe Oparte na Programie Bilateralnej Integracji?

  • Spersonalizowane Sesje: Każde dziecko jest inne, dlatego program jest ściśle dostosowany do jego indywidualnych potrzeb, możliwości oraz tempa nauki.
  • Wszechstronny Rozwój: Zajęcia koncentrują się na rozwijaniu koordynacji dwustronnej, równowagi, percepcji wzrokowo-ruchowej oraz wspierają integrację sensoryczną, co przekłada się na lepsze wyniki w nauce i codziennym funkcjonowaniu.
  • Profesjonalne Prowadzenie: Zajęcia są prowadzone przez doświadczonych terapeutów, którzy nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje, aby zapewnić skuteczne i bezpieczne wsparcie.

Bystrzak

W Przystani Edukacyjnej każdy dzień jest okazją do odkrywania i nauki. Nasze indywidualne Zajęcia Ogólnorozwojowe, trwające 45 minut, to cotygodniowe spotkania dedykowane rozwojowi młodych umysłów w przyjaznej, inspirującej atmosferze. Skrojone na miarę potrzeb każdego dziecka, te sesje stanowią most do świata wiedzy, umiejętności i samodzielności, oferując młodym uczestnikom szansę na rozwijanie swoich talentów oraz zdobywanie nowych, cennych umiejętności w otoczeniu, które zachęca do aktywnego uczestnictwa i eksploracji różnorodnych tematów. Każda lekcja jest starannie przygotowana, aby wspierać indywidualne zainteresowania i potrzeby rozwojowe dzieci, co umożliwia im nie tylko zdobycie konkretnych umiejętności, ale także budowanie pewności siebie i zdolności adaptacyjnych, które są kluczowe w dalszym życiu edukacyjnym i osobistym.

Najczęściej Zadawane Pytania:

Czy te zajęcia są odpowiednie dla każdego dziecka?

Dla dzieci, które napotykają trudności w koordynacji ruchowej, mają problemy z nauką, takie jak dysleksja, dysgrafia czy dyskalkulia, oraz dla wszystkich, którzy chcą usprawnić swoje zdolności motoryczne i poznawcze.

Jak często odbywają się zajęcia?

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, co pozwala na regularny rozwój i ciągłość w nauce.

Ile trwają zajęcia?

Każde spotkanie trwa 45 minut, co jest optymalnym czasem na efektywną naukę i zabawę, nie męcząc przy tym dziecka.

W jaki sposób dostosowujecie zajęcia do indywidualnych potrzeb dziecka?

Przed rozpoczęciem zajęć przeprowadzamy szczegółową rozmowę z rodzicami oraz ocenę potrzeb dziecka, co pozwala nam na skrojenie programu na miarę.

Czym są zajęcia ogólnorozwojowe?

To zajęcia skoncentrowane na wszechstronnym rozwoju dziecka, obejmujące naukę, zabawę, rozwój emocjonalny i społeczny.

Jak mogę zapisać moje dziecko na zajęcia?

Prosimy o kontakt z nami przez naszą stronę internetową lub telefonicznie, aby umówić się na wstępne spotkanie.

Czy indywidualne zajęcia ogólnorozwojowe mogą pomóc mojemu dziecku w nauce szkolnej?

Absolutnie! Zajęcia te mają na celu rozwijanie umiejętności niezbędnych w procesie edukacyjnym, takich jak koncentracja, pamięć, umiejętność wyrażania się i współpraca.

Główne zalety naszych indywidualnych zajęć ogólnorozwojowych:

  • Skrzynia pełna możliwości: Na zajęciach skupiamy się na odkrywaniu i rozwijaniu zainteresowań oraz talentów dziecka, jednocześnie wspierając je w pokonywaniu wszelkich trudności.
  • Bezpieczna przystań: Tworzymy bezpieczne, akceptujące środowisko, gdzie każde dziecko może czuć się swobodnie, będąc sobą i wyrażając swoje myśli oraz uczucia.
  • Indywidualne tempo nauki: Szanujemy indywidualne potrzeby każdego dziecka, dostosowując metody i tempo nauki, aby maksymalizować jego rozwój.
  • Pełna uwaga: Dziecko otrzymuje pełną, niepodzielną uwagę terapeuty, co umożliwia skuteczniejszą naukę i terapię.
  • Komunikacja i ekspresja: Uczymy dzieci efektywnej komunikacji oraz zdrowego wyrażania emocji, co jest kluczowe dla ich rozwoju emocjonalnego i społecznego.
  • Celebrowanie sukcesów: Każdy sukces, niezależnie od jego wielkości, jest u nas celebrowany, co wzmacnia poczucie własnej wartości dziecka i motywuje do dalszego działania.
  • Rozwój w zabawie: Nauka poprzez zabawę jest esencją naszych zajęć. Wierzymy, że najlepsze uczenie się odbywa się wówczas, gdy jest połączone z radością i zabawą.

Terapia Pedagogiczna (zajęcia korekcyjno - kompensacyjne)

Terapia Pedagogiczna w Przystani Edukacyjnej to indywidualna podróż rozwojowa, trwająca 45 minut tygodniowo, zaprojektowana, aby wspierać dzieci w pokonywaniu wyzwań edukacyjnych i rozwojowych. Na tych korekcyjno-kompensacyjnych sesjach skupiamy się na każdym dziecku z osobna, odkrywając i rozwijając jego unikalne talenty oraz oferując narzędzia do przezwyciężania trudności. Podczas każdego spotkania, poprzez indywidualnie dostosowane metody i techniki, terapeuci pomagają w rozwijaniu niezbędnych umiejętności, takich jak czytanie, pisanie czy matematyka, a także w budowaniu samooceny i umiejętności społecznych. Dzięki takiemu podejściu dzieci nie tylko poprawiają swoje umiejętności w konkretnych obszarach, ale również zyskują większą pewność siebie i motywację do dalszego rozwoju, co jest kluczowe w edukacyjnej ścieżce każdego dziecka.

Najczęściej Zadawane Pytania:

Dla kogo przeznaczone są te zajęcia?

Dla każdego dziecka, które napotyka trudności w nauce, potrzebuje wsparcia w zakresie umiejętności edukacyjnych, lub dla którego tradycyjne metody nauczania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.

Jakie trudności mogą być adresowane podczas terapii?

Od dysleksji, dysgrafii, dyskalkulii, po trudności z koncentracją, pamięcią, oraz szeroko rozumianą kompensację edukacyjną.

Jak mogę zapisać swoje dziecko na terapię pedagogiczną?

Prosimy o kontakt z nami przez naszą stronę internetową lub telefonicznie, aby ustalić szczegóły i umówić się na wstępną konsultację.

Czy rodzice są zaangażowani w proces terapeutyczny?

Tak, aktywne zaangażowanie i współpraca z rodzicami są niezbędne. Udostępniamy zasoby i strategie, które mogą być stosowane w domu, aby wspierać proces uczenia się.

Ile czasu zajmuje zauważenie postępów?

Czas potrzebny na zauważenie postępów jest bardzo indywidualny i zależy od wielu czynników, w tym od regularności uczęszczania na zajęcia oraz zaangażowania w proces terapeutyczny.

Dlaczego terapia pedagogiczna jest wyjątkowa?

  • Indywidualne podejście: Rozumiemy, że każde dziecko jest wyjątkowe. Dlatego nasze sesje są dostosowane do indywidualnych potrzeb, mocnych stron, oraz obszarów wymagających wsparcia każdego ucznia.
  • Zaangażowany zespół specjalistów: Nasz doświadczony zespół terapeutów pedagogicznych tworzy programy, które nie tylko wspierają akademicki rozwój, ale także rozwijają umiejętności życiowe niezbędne do samodzielnego przetwarzania i zrozumienia świata.
  • Połączenie nauki i zabawy: Wierzymy, że nauka może być przyjemna. Używamy gier, interaktywnych zadań i kreatywnych aktywności, by nauka była skuteczna i jednocześnie zachęcała do dalszego poznawania.
  • Współpraca z rodziną: Bliska współpraca z rodzinami jest kluczem do sukcesu. Regularnie dzielimy się spostrzeżeniami i postępami, zapewniając wsparcie i doradztwo na każdym etapie terapii.

Terapia Ręki

Terapia Ręki w Przystani Edukacyjnej to spersonalizowane, indywidualne sesje, zaprojektowane specjalnie, aby rozwijać i usprawniać motorykę małą naszych podopiecznych. Każde spotkanie, trwające 45 minut, jest dedykowane konkretnemu dziecku i odbywa się minimum raz w tygodniu, aby zapewnić najlepsze warunki dla jego rozwoju i nauki. W trakcie tych sesji skupiamy się na ćwiczeniach, które poprawiają precyzję ruchów dłoni i palców, niezbędnych w codziennych czynnościach oraz w procesie edukacyjnym, takim jak pisanie czy rysowanie. Terapia ta jest nieoceniona w wsparciu dzieci z różnymi trudnościami rozwojowymi oraz w kształtowaniu ich zdolności manualnych, co przekłada się na większą samodzielność i pewność siebie w przyszłości.

Najczęściej Zadawane Pytania:

Czym jest terapia ręki?

To specjalistyczne zajęcia mające na celu rozwijanie i usprawnianie motoryki małej, czyli umiejętności kontrolowania ruchów dłoni i palców.

Dla kogo przeznaczone są te zajęcia?

Dla wszystkich dzieci, które potrzebują wsparcia w rozwoju motoryki małej, mają trudności z precyzyjnymi ruchami rąk, czy też przygotowują się do nauki pisania.

Jak mogę zapisać moje dziecko na terapię ręki?

Zachęcamy do kontaktu z nami przez stronę internetową lub telefonicznie, aby umówić się na wstępne spotkanie.

Jakie są korzyści z regularnego uczestnictwa w terapii ręki?

Regularne uczestnictwo pomaga w szybszym osiągnięciu celów terapeutycznych, poprawie motoryki małej, a także w budowaniu większej samodzielności dziecka.

Czy rodzice są włączani w proces terapeutyczny?

Tak, współpraca z rodzicami jest kluczowa. Oferujemy porady, jak wspierać rozwój motoryki małej dziecka w domowym środowisku.

Zalety Terapii Ręki:

  • Budowanie Fundamentów: Motoryka mała jest kluczowa w codziennym funkcjonowaniu i uczeniu się. Poprzez zabawy i ćwiczenia, dziecko rozwija precyzję ruchów, co jest podstawą do nauki pisania, rysowania, a także samodzielności w codziennych czynnościach.
  • Indywidualne Podejście: Każde dziecko jest wyjątkowe, dlatego program terapii jest dostosowany do jego indywidualnych potrzeb, możliwości i zainteresowań.
  • Wsparcie i Rozwój: Terapia ręki nie tylko wspomaga dzieci z trudnościami w motoryce, ale także stymuluje ogólny rozwój psychofizyczny, wspierając pewność siebie i niezależność.
  • Zaangażowanie Specjalistów: Nasi terapeuci to wykwalifikowani specjaliści, którzy stale poszerzają swoją wiedzę i umiejętności, aby zapewnić najwyższy standard wsparcia.

Trening Słuchowy wg Johansena IAS

Trening Słuchowy wg Johansena IAS w Przystani Edukacyjnej to specjalistyczny program, który otwiera przed dziećmi nowe możliwości rozwoju. Ten trening, opierający się na indywidualnie dostosowanej stymulacji słuchowej, ma na celu wspieranie i usprawnianie przetwarzania informacji słuchowych. Proces terapeutyczny rozpoczyna się od diagnozy, która jest kluczowym elementem pozwalającym na skrojenie terapii na miarę potrzeb dziecka. Diagnoza ta pozwala zrozumieć specyficzne wyzwania w przetwarzaniu dźwięków, z jakimi boryka się dziecko, a następnie, na zakończenie cyklu terapeutycznego, przeprowadzana jest rediagnoza. Rediagnoza umożliwia ocenę postępów i dalsze doprecyzowanie planu terapii, co jest kluczowe dla skuteczności i dalszego rozwoju słuchowego dziecka. Dzięki temu podejściu, dzieci mogą lepiej radzić sobie w środowisku akademickim, społecznym i domowym, ponieważ poprawa przetwarzania słuchowego często wiąże się z lepszym zrozumieniem mowy i instrukcji.

Najczęściej Zadawane Pytania:

Jak przygotować dziecko do diagnozy?

Ważne jest, aby dziecko było wypoczęte, zrelaksowane i zdrowe (bez infekcji nosa). Dobre jest również omówienie z dzieckiem charakteru spotkania w sposób przyjazny i pozbawiony stresu.

Czy trening słuchowy jest bezpieczny?

Tak, jest to bezpieczna i nieinwazyjna forma terapii, oparta na słuchaniu muzyki przez słuchawki.

Jak często odbywają się spotkania z terapeutą?

Spotkania z terapeutą są regularne, co 6-10 tygodni (po każdym cyklu), aby dostosowywać program do postępów dziecka.

Czy rodzice mogą wspierać proces terapii?

Tak, zaangażowanie rodziców jest bardzo ważne. Mogą oni wspierać dziecko poprzez zachęcanie do codziennego uczestnictwa w sesjach oraz obserwację i dzielenie się spostrzeżeniami z terapeutą.

Etapy Treningu Słuchowego

  • Diagnoza: Cel: Określenie indywidualnych potrzeb słuchowych dziecka, jego profilu słuchowego oraz ewentualnych trudności w przetwarzaniu informacji słuchowych. Metoda: Wykorzystanie specjalistycznych testów słuchowych oraz audiometrycznych, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób dziecko odbiera i przetwarza dźwięki. Zaangażowanie rodziców: Rodzice są kluczowi w tym etapie – ich obserwacje i doświadczenia są cenne dla terapeuty.
  • Trening Czas trwania: Program podzielony jest na cykle trwające od 6 do 10 tygodni. Zaangażowanie: Codzienne sesje słuchowe w domu, trwające zazwyczaj od 10 do 15 minut. Wsparcie: Regularne spotkania z terapeutą w celu monitorowania postępów i dostosowania programu.
  • Rediagnoza Cel: Ocena postępów dziecka, zrozumienie, jak zmieniła się jego zdolność przetwarzania informacji słuchowych. Metoda: Ponowne przeprowadzenie testów użytych podczas diagnozy początkowej. Korzyści: Umożliwienie dostosowania dalszego planu terapii do aktualnych potrzeb dziecka, zapewnienie ciągłości i optymalizacji procesu terapeutycznego.

Trening Umiejętności Społecznych (TUS SST) – Zajęcia Indywidualne

Zapraszamy serdecznie na Trening Umiejętności Społecznych (TUS SST) w Przystani Edukacyjnej – specjalnie zaprojektowany program, który ma na celu wsparcie dzieci i młodzieży w rozwijaniu i doskonaleniu umiejętności społecznych, niezbędnych do efektywnego i harmonijnego funkcjonowania w grupie rówieśniczej oraz społeczeństwie.

Rozpoczynając od spotkania wstępnego z rodzicem, które trwa 60 do 90 minut, staramy się stworzyć przestrzeń do pierwszego poznania, oceny potrzeb oraz wyznaczenia indywidualnej ścieżki rozwoju dla każdego młodego uczestnika. Nasz program TUS SST skupia się na praktycznym treningu takich umiejętności, jak komunikacja werbalna i niewerbalna, rozumienie emocji własnych i innych, budowanie pozytywnych relacji, radzenie sobie z konfliktami czy też nauce asertywności. Wierzymy, że rozwijanie tych kompetencji w bezpiecznym środowisku, pod okiem doświadczonych terapeutów, przynosi realne korzyści w codziennym życiu dzieci i młodzieży.

Najczęściej Zadawane Pytania:

Czym różnią się zajęcia indywidualne od grupowych?

Zajęcia indywidualne są dopasowane specjalnie do potrzeb i tempa rozwoju jednego dziecka, koncentrując się na konkretnych wyzwaniach.

Jak długo trwają zajęcia indywidualne TUS SST?

Indywidualne sesje trwają 60 minut.

Czy zajęcia indywidualne mogą uzupełniać zajęcia grupowe?

Tak, zajęcia indywidualne mogą być doskonałym uzupełnieniem grupowych, zapewniając dodatkowe wsparcie w rozwijaniu umiejętności społecznych.

Jakie korzyści niesie uczestnictwo w zajęciach indywidualnych?

Dziecko otrzymuje pełną uwagę terapeuty, co przyspiesza rozwój umiejętności społecznych i pozwala na szybsze osiągnięcie celów terapeutycznych.

Jak zapisać dziecko na zajęcia indywidualne TUS SST?

Zapisy przyjmujemy drogą telefoniczną, mailową lub bezpośrednio w Przystani Edukacyjnej, gdzie można również uzyskać więcej informacji.

Zalety indywidualnych zajęć TUS SST:

  • Pełna Personalizacja: Indywidualne sesje pozwalają nam dostosować treści i metody pracy bezpośrednio do potrzeb, mocnych stron i obszarów do rozwoju Twojego dziecka, co przynosi szybsze i bardziej znaczące postępy.
  • Bezpośrednia Interakcja: Na zajęciach indywidualnych terapeuta może w pełni skoncentrować się na dziecku, co sprzyja głębszemu zrozumieniu jego zachowań społecznych i lepszemu dostosowaniu interwencji.
  • Zwiększona Skuteczność: Indywidualne podejście umożliwia szybsze identyfikowanie i przełamywanie barier w nauce umiejętności społecznych, co często przekłada się na bardziej efektywny rozwój.
  • Budowanie Relacji: Jeden na jednego czas z terapeutą pomaga w budowaniu silnej, opartej na zaufaniu relacji, która jest fundamentem do pracy nad wrażliwymi kwestiami społecznymi.
  • Bezpieczne Środowisko do Nauki: Indywidualne sesje odbywają się w spokojnej i bezpiecznej atmosferze, co jest szczególnie ważne dla dzieci, które mogą czuć się przytłoczone w grupie.
  • Elastyczność i Skupienie na Celach: Zajęcia są całkowicie skoncentrowane na indywidualnych celach i oczekiwaniach, co pozwala na bardziej elastyczne i skupione podejście do nauki.