Przystań edukacyjna

Odkryj potencjał swojego dziecka w Przystani Edukacyjnej

Trening słuchowy

Trening słuchowy Johansena (JIAS) w Przystani Edukacyjnej to unikalna metoda, w której każde dziecko staje się głównym bohaterem swojej terapii słuchowej. Dostosowany do indywidualnych potrzeb, rytmu i stylu przetwarzania słuchowego, ten program jest skrojony na miarę, umożliwiając dzieciom osiągnięcie pełnego potencjału w ciepłej, wspierającej atmosferze. Podczas tych sesji odkrywamy i pielęgnujemy nieograniczone możliwości każdego dziecka, koncentrując się na jego mocnych stronach i delikatnie pokonując wyzwania słuchowe. Nasi doświadczeni terapeuci są troskliwymi przewodnikami, których indywidualne podejście pozwala na stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której dziecko czuje się rozumiane, akceptowane i gotowe do eksploracji własnych możliwości słuchowych. Szanujemy unikalność każdego dziecka, dostosowując tempo i metody do jego indywidualnego rytmu, co daje przestrzeń na prawdziwe zrozumienie i przyswojenie nowych zdolności słuchowych. Bezcenne jest to, że dziecko otrzymuje skoncentrowaną uwagę od terapeuty, co pozwala na głębokie zrozumienie jego potrzeb i uczuć oraz natychmiastowe dostosowanie strategii terapeutycznych. Uczymy także, jak budować mosty między dźwiękami a ich zrozumieniem, co jest nieocenionym narzędziem na całe życie. Każdy sukces i każda nowo zdobyta umiejętność słuchowa są dla nas powodem do świętowania, dodając dziecku skrzydeł. Przystań Edukacyjna to miejsce, gdzie każde dziecko może się poczuć jak w domu, rozwijając swoje zdolności słuchowe w atmosferze pełnej ciepła, zrozumienia i akceptacji. Zapraszamy do przyłączenia się do naszej wspólnoty, gdzie indywidualny rozwój idzie w parze z radością z nauki i odkrywania.

Trening Słuchowy wg Johansena IAS

Trening Słuchowy wg Johansena IAS w Przystani Edukacyjnej to specjalistyczny program, który otwiera przed dziećmi nowe możliwości rozwoju. Ten trening, opierający się na indywidualnie dostosowanej stymulacji słuchowej, ma na celu wspieranie i usprawnianie przetwarzania informacji słuchowych. Proces terapeutyczny rozpoczyna się od diagnozy, która jest kluczowym elementem pozwalającym na skrojenie terapii na miarę potrzeb dziecka. Diagnoza ta pozwala zrozumieć specyficzne wyzwania w przetwarzaniu dźwięków, z jakimi boryka się dziecko, a następnie, na zakończenie cyklu terapeutycznego, przeprowadzana jest rediagnoza. Rediagnoza umożliwia ocenę postępów i dalsze doprecyzowanie planu terapii, co jest kluczowe dla skuteczności i dalszego rozwoju słuchowego dziecka. Dzięki temu podejściu, dzieci mogą lepiej radzić sobie w środowisku akademickim, społecznym i domowym, ponieważ poprawa przetwarzania słuchowego często wiąże się z lepszym zrozumieniem mowy i instrukcji.

Najczęściej Zadawane Pytania:

Jak przygotować dziecko do diagnozy?

Ważne jest, aby dziecko było wypoczęte, zrelaksowane i zdrowe (bez infekcji nosa). Dobre jest również omówienie z dzieckiem charakteru spotkania w sposób przyjazny i pozbawiony stresu.

Czy trening słuchowy jest bezpieczny?

Tak, jest to bezpieczna i nieinwazyjna forma terapii, oparta na słuchaniu muzyki przez słuchawki.

Jak często odbywają się spotkania z terapeutą?

Spotkania z terapeutą są regularne, co 6-10 tygodni (po każdym cyklu), aby dostosowywać program do postępów dziecka.

Czy rodzice mogą wspierać proces terapii?

Tak, zaangażowanie rodziców jest bardzo ważne. Mogą oni wspierać dziecko poprzez zachęcanie do codziennego uczestnictwa w sesjach oraz obserwację i dzielenie się spostrzeżeniami z terapeutą.

Etapy Treningu Słuchowego

  • Diagnoza: Cel: Określenie indywidualnych potrzeb słuchowych dziecka, jego profilu słuchowego oraz ewentualnych trudności w przetwarzaniu informacji słuchowych. Metoda: Wykorzystanie specjalistycznych testów słuchowych oraz audiometrycznych, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób dziecko odbiera i przetwarza dźwięki. Zaangażowanie rodziców: Rodzice są kluczowi w tym etapie – ich obserwacje i doświadczenia są cenne dla terapeuty.
  • Trening Czas trwania: Program podzielony jest na cykle trwające od 6 do 10 tygodni. Zaangażowanie: Codzienne sesje słuchowe w domu, trwające zazwyczaj od 10 do 15 minut. Wsparcie: Regularne spotkania z terapeutą w celu monitorowania postępów i dostosowania programu.
  • Rediagnoza Cel: Ocena postępów dziecka, zrozumienie, jak zmieniła się jego zdolność przetwarzania informacji słuchowych. Metoda: Ponowne przeprowadzenie testów użytych podczas diagnozy początkowej. Korzyści: Umożliwienie dostosowania dalszego planu terapii do aktualnych potrzeb dziecka, zapewnienie ciągłości i optymalizacji procesu terapeutycznego.