Przystań edukacyjna
Odkryj potencjał swojego dziecka w Przystani Edukacyjnej
Trening słuchowy
Trening słuchowy Johansena (JIAS) w Przystani Edukacyjnej to unikalna metoda, w której każde dziecko staje się głównym bohaterem swojej terapii słuchowej. Dostosowany do indywidualnych potrzeb, rytmu i stylu przetwarzania słuchowego, ten program jest skrojony na miarę, umożliwiając dzieciom osiągnięcie pełnego potencjału w ciepłej, wspierającej atmosferze. Podczas tych sesji odkrywamy i pielęgnujemy nieograniczone możliwości każdego dziecka, koncentrując się na jego mocnych stronach i delikatnie pokonując wyzwania słuchowe. Nasi doświadczeni terapeuci są troskliwymi przewodnikami, których indywidualne podejście pozwala na stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której dziecko czuje się rozumiane, akceptowane i gotowe do eksploracji własnych możliwości słuchowych. Szanujemy unikalność każdego dziecka, dostosowując tempo i metody do jego indywidualnego rytmu, co daje przestrzeń na prawdziwe zrozumienie i przyswojenie nowych zdolności słuchowych. Bezcenne jest to, że dziecko otrzymuje skoncentrowaną uwagę od terapeuty, co pozwala na głębokie zrozumienie jego potrzeb i uczuć oraz natychmiastowe dostosowanie strategii terapeutycznych. Uczymy także, jak budować mosty między dźwiękami a ich zrozumieniem, co jest nieocenionym narzędziem na całe życie. Każdy sukces i każda nowo zdobyta umiejętność słuchowa są dla nas powodem do świętowania, dodając dziecku skrzydeł. Przystań Edukacyjna to miejsce, gdzie każde dziecko może się poczuć jak w domu, rozwijając swoje zdolności słuchowe w atmosferze pełnej ciepła, zrozumienia i akceptacji. Zapraszamy do przyłączenia się do naszej wspólnoty, gdzie indywidualny rozwój idzie w parze z radością z nauki i odkrywania.
Trening Słuchowy wg Johansena IAS
Trening Słuchowy wg Johansena IAS w Przystani Edukacyjnej to specjalistyczny program, który otwiera przed dziećmi nowe możliwości rozwoju. Ten trening, opierający się na indywidualnie dostosowanej stymulacji słuchowej, ma na celu wspieranie i usprawnianie przetwarzania informacji słuchowych. Proces terapeutyczny rozpoczyna się od diagnozy, która jest kluczowym elementem pozwalającym na skrojenie terapii na miarę potrzeb dziecka. Diagnoza ta pozwala zrozumieć specyficzne wyzwania w przetwarzaniu dźwięków, z jakimi boryka się dziecko, a następnie, na zakończenie cyklu terapeutycznego, przeprowadzana jest rediagnoza. Rediagnoza umożliwia ocenę postępów i dalsze doprecyzowanie planu terapii, co jest kluczowe dla skuteczności i dalszego rozwoju słuchowego dziecka. Dzięki temu podejściu, dzieci mogą lepiej radzić sobie w środowisku akademickim, społecznym i domowym, ponieważ poprawa przetwarzania słuchowego często wiąże się z lepszym zrozumieniem mowy i instrukcji.
Najczęściej Zadawane Pytania:
Ważne jest, aby dziecko było wypoczęte, zrelaksowane i zdrowe (bez infekcji nosa). Dobre jest również omówienie z dzieckiem charakteru spotkania w sposób przyjazny i pozbawiony stresu.
Tak, jest to bezpieczna i nieinwazyjna forma terapii, oparta na słuchaniu muzyki przez słuchawki.
Spotkania z terapeutą są regularne, co 6-10 tygodni (po każdym cyklu), aby dostosowywać program do postępów dziecka.
Tak, zaangażowanie rodziców jest bardzo ważne. Mogą oni wspierać dziecko poprzez zachęcanie do codziennego uczestnictwa w sesjach oraz obserwację i dzielenie się spostrzeżeniami z terapeutą.
Etapy Treningu Słuchowego
- Diagnoza: Cel: Określenie indywidualnych potrzeb słuchowych dziecka, jego profilu słuchowego oraz ewentualnych trudności w przetwarzaniu informacji słuchowych. Metoda: Wykorzystanie specjalistycznych testów słuchowych oraz audiometrycznych, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób dziecko odbiera i przetwarza dźwięki. Zaangażowanie rodziców: Rodzice są kluczowi w tym etapie – ich obserwacje i doświadczenia są cenne dla terapeuty.
- Trening Czas trwania: Program podzielony jest na cykle trwające od 6 do 10 tygodni. Zaangażowanie: Codzienne sesje słuchowe w domu, trwające zazwyczaj od 10 do 15 minut. Wsparcie: Regularne spotkania z terapeutą w celu monitorowania postępów i dostosowania programu.
- Rediagnoza Cel: Ocena postępów dziecka, zrozumienie, jak zmieniła się jego zdolność przetwarzania informacji słuchowych. Metoda: Ponowne przeprowadzenie testów użytych podczas diagnozy początkowej. Korzyści: Umożliwienie dostosowania dalszego planu terapii do aktualnych potrzeb dziecka, zapewnienie ciągłości i optymalizacji procesu terapeutycznego.